Την
αγωνία τους για την έναρξη αλλά και την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων
της περιοχής εξέφρασε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Ηπείρου στην
τελευταία του συνεδρίαση στην οποία συμμετείχε και ο αντιδήμαρχος
Πρέβεζας κ. Δ. Κατσιπανέλης.
...
Η ΠΕΔ εξέδωσε ψήφισμα στο οποίο μεταξύ άλλων σημειώνει πως ότι θα σταθεί αρωγός στην άμεση επανέναρξη των έργων ωστόσο είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε κάθε επιχείρηση ανατροπής του ολοκληρωμένου αρχικού σχεδιασμού που μειώνει την λειτουργικότητας και την αξία τους καθώς και την συνδρομή τους στην πρόοδο της περιοχής και την ανάπτυξη της χώρας.
Τα σημεία στα οποία εστιάζει το ψήφισμα είναι τα εξής:
-Η Ιόνια Οδός μετά την διακοπή της στα Ιωάννινα και την μη συνέχισή της στα ελληνοαλβανικά σύνορα δέχεται και άλλο πλήγμα καθώς η πιθανή μη κατασκευή του τμήματος της Κλόκοβας στην Αιτωλοακαρνανία μειώνει την λειτουργικότητα του έργου από την κατασκευή του οποίου τόσα αναμένει για χρόνια η Ηπειρος. Η ολοκληρωμένη στο σύνολό της Ιόνια Οδός μαζί με τους αναγκαίους συλλεκτήριους άξονες (Φιλιπιάδα-Πρέβεζα, Καλπάκι-Kόνιτσα κ.ο)αποτελεί πάγιο αίτημα και βασική ελπίδα των Ηπειρωτών για βιώσιμη ανάτπυξης.
-Η κατασκευή μόνο των πεδινών τμημάτων του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε-65) και ο τερματισμός του στα Τρίκαλα και την Ξυνιάδα, αποτελεί επίσης αρνητική εξέλιξη αφού η απουσία σύνδεσης με τα δύο μεγάλα διευρωπαικά δίκτυα (ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ)υποβαθμίζει καταλυτικά την σημασία την αξία την λειτουργικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα του έργου.Η ΠΕΔ Ηπείρου θεωρεί επιβεβλημένη και ζητά την ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου ελπίζοντας η επανεξέταση της χάραξης του τμήματος Τρίκαλα Εγνατία να μην αποτελέσει άλλοθι για άλλες πρόσθετες καθυστερήσεις.
-Η ομαλή εξέλιξη των έργων που εκτελούνται και η προώθηση των έργων της Γ΄Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας για την ολοκλήρωση της σημαντικής αυτής υποδομής, αποτελούν καθολικό και ομόθυμο αίτημα ενώ επισημαίνεται ότι θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά για τα ζητήματα αυτά οι προτάσεις του Δήμου Ηγουμενίτσας.
Η Π.Ε.Δ Ηπείρου υπογραμμίζει επίσης και την εγκατάλειψη του αρχικού σχεδιασμού για την αναμόρφωση του αεροδρομίου Ιωαννίνων και του επανασχεδιασμού της κατασκευή του με μικρότερη κλίμακα.
«Πράγματι στις σημερινές συνθήκες ο εξορθολογισμός του μεγέθους του κεντρικού σταθμού πρέπει να επανεξεταστεί, μετά όμως από τόσα πολλά χρόνια που το θέμα σέρνεται, τονίζουμε την ανάγκη ολοκλήρωσης του εκσυχρονισμού το συντομότερο δυνατό»σημειώνεται στο ψήφισμα ενώ την ίδια στιγμή οι αιρετοί αναγνωρίζουν μεν τις ασφυκτικές συνθήκες που βιώνει η χώρα υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι η συνέχιση και η ολοκλήρωση των μεγάλων τεχνικών υποδομών απαιτεί και απαραίτητη προυπόθεση για την αναπτυξιακή μας προοπτική.
Καταλήγοντας η ΠΕΔ Ηπείρου δηλώνει ότι θα σταθεί αρωγός στην άμεση επανέναρξη των έργων ωστόσο είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε κάθε επιχείρηση ανατροπής του ολοκληρωμένου αρχικού σχεδιασμού που μειώνει την λειτουργικότητας και την αξία τους καθώς και την συνδρομή τους στην πρόοδο της περιοχής και την ανάπτυξη της χώρας.
Στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Ηπείρου παρέστη , ως εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, ο Αντιδήμαρχος Πρέβεζας Δημήτρης Κατσιπανέλης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη της κάθετης σύνδεσης της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό, μια παρέμβαση η οποία όπως ανέφερε αποτελεί μονόδρομο για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης και της ανάπτυξης της περιοχής.
Απάντηση από Καλογιάννη
Απάντηση, χωρίς όμως να αμφισβητεί επί της ουσίας το περιεχόμενο, έδωσε στο ψήφισμα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης, στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:
«Έλαβα το Ψήφισμα του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου, που αναφέρεται στα μεγάλα έργα υποδομής της Ηπείρου και θα ήθελα να σας ενημερώσω τα εξής, σε ό,τι αφορά στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών:
α) Για την Ιόνια οδό:
Η Ιόνια οδός δεν «διακόπτεται» στα Ιωάννινα, όπως αναφέρει το Ψήφισμα. Αντιθέτως, ο σχεδιασμός της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνει, εξ αρχής, το τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα.
Για το τμήμα Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά, οι μελέτες εκπονήθηκαν το διάστημα 2005 - 2009 από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και εκδόθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι (τον Σεπτέμβριο 2009). Η Απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων επέβαλε την εκπόνηση πρόσθετων μελετών (όπως οριστικών μελετών τεχνικών έργων, μελέτη ανάδειξης αρχαιολογικού χώρου στο Βορτοπό, κ.α.).
Η παράκαμψη του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, στην περιοχή Ελεούσας - Ροδοτοπίου στην οποία αναφέρεται το Ψήφισμα, έχει περιληφθεί στις οριστικές μελέτες που είχε εκπονήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, κατόπιν διαβούλευσης με τους τοπικούς Φορείς.
Δυστυχώς όμως, επί μία τριετία σχεδόν, από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι το καλοκαίρι του 2012, δεν προχώρησαν οι διαδικασίες ένταξης του οδικού τμήματος Ιωάννινα - Κακαβιά στο ΕΣΠΑ, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μου.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, κίνησε όλες τις σχετικές διαδικασίες. Έχει ήδη εγκριθεί η μελέτη ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου του ναού του Αρείου Διός στο Βορτοπό (και μάλιστα με ομόφωνη Απόφαση του ΚΑΣ) και έχουμε ετοιμάσει το σχετικό Τεχνικό Δελτίο του έργου.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα της Κλόκοβας, όπως έχω επισημάνει πολλές φορές, η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει την περιπορεία της Κλόκοβας, με κατασκευή γεφυρών. Για τη χάραξη αυτή εκκρεμούν αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Επισημαίνω δε ότι ουδέποτε ελήφθη απόφαση να μείνει εκτός Σύμβασης Παραχώρησης το εν λόγω τμήμα.
β) Για τον άξονα Ε-65
Αντίστοιχη εκκρεμότητα στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπάρχει και για το τμήμα του οδικού άξονα Ε - 65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό.
Παρ' όλα αυτά, οι εργασίες στα εργοτάξια των αυτοκινητοδρόμων επανεκκίνησαν ήδη και αυτό είναι πολύ θετικό για την εθνική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.
γ) Για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, η λύση του ανασχεδιασμού του έργου που ανακοινώσαμε προ δεκαπενθημέρου, με τη μη κατεδάφιση αλλά αξιοποίηση του υπάρχοντος κτιρίου και την προσθήκη νέου, μικρότερης επιφάνειας, είναι η βέλτιστη στις σημερινές συνθήκες, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, διότι:
είναι κατά 13 εκατομμύρια ευρώ οικονομικότερη (και δεδομένου ότι η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από αμιγώς εθνικούς πόρους, η εξεύρεση αυτού του ποσού είναι εξαιρετικά δύσκολη), σαφώς πιο λειτουργική, ενώ δεν διαλύεται η υφιστάμενη εργολαβία.
γ) Για τα υπόλοιπα έργα
Δημοπρατήσαμε και κατασκευάζονται ήδη δύο σημαντικά έργα στην Ήπειρο, προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ το καθένα:
α) η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας - Φιλιππιάδας και
β) η σταθεροποίηση του επιχώματος στο τμήμα «Α/Κ Αράχθου - Α/Κ Περιστερίου», ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Περιστερίου της Εγνατίας οδού.
Παράλληλα, επανεκκίνησαν και υλοποιούνται με γρήγορο ρυθμό οι εργασίες στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, που είχαν διακοπεί επί διετία (2010 - 2012), αφού λάβαμε υπ' όψη τις προτάσεις των Τοπικών Αρχών». Και ο Σταύρος Καλογιάννης καταλήγει:
«Τέλος, σας ενημερώνω ότι, παρά την πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο που διέρχεται η χώρα, ενισχύσαμε ήδη με έκτακτες επιχορηγήσεις την Περιφέρειά μας και Δήμους των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων της Ηπείρου για έργα οδοποιίας, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα ενίσχυσης της Αυτοδιοίκησης θα συνεχιστεί και για άλλους Δήμους.
Είμαι στη διάθεση της ΠΕΔ για πληρέστερη ενημέρωσή σας επί των θεμάτων που αφορούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών».
atpreveza.gr
Η ΠΕΔ εξέδωσε ψήφισμα στο οποίο μεταξύ άλλων σημειώνει πως ότι θα σταθεί αρωγός στην άμεση επανέναρξη των έργων ωστόσο είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε κάθε επιχείρηση ανατροπής του ολοκληρωμένου αρχικού σχεδιασμού που μειώνει την λειτουργικότητας και την αξία τους καθώς και την συνδρομή τους στην πρόοδο της περιοχής και την ανάπτυξη της χώρας.
Τα σημεία στα οποία εστιάζει το ψήφισμα είναι τα εξής:
-Η Ιόνια Οδός μετά την διακοπή της στα Ιωάννινα και την μη συνέχισή της στα ελληνοαλβανικά σύνορα δέχεται και άλλο πλήγμα καθώς η πιθανή μη κατασκευή του τμήματος της Κλόκοβας στην Αιτωλοακαρνανία μειώνει την λειτουργικότητα του έργου από την κατασκευή του οποίου τόσα αναμένει για χρόνια η Ηπειρος. Η ολοκληρωμένη στο σύνολό της Ιόνια Οδός μαζί με τους αναγκαίους συλλεκτήριους άξονες (Φιλιπιάδα-Πρέβεζα, Καλπάκι-Kόνιτσα κ.ο)αποτελεί πάγιο αίτημα και βασική ελπίδα των Ηπειρωτών για βιώσιμη ανάτπυξης.
-Η κατασκευή μόνο των πεδινών τμημάτων του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε-65) και ο τερματισμός του στα Τρίκαλα και την Ξυνιάδα, αποτελεί επίσης αρνητική εξέλιξη αφού η απουσία σύνδεσης με τα δύο μεγάλα διευρωπαικά δίκτυα (ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ)υποβαθμίζει καταλυτικά την σημασία την αξία την λειτουργικότητα και την οικονομική βιωσιμότητα του έργου.Η ΠΕΔ Ηπείρου θεωρεί επιβεβλημένη και ζητά την ολοκληρωμένη κατασκευή του έργου ελπίζοντας η επανεξέταση της χάραξης του τμήματος Τρίκαλα Εγνατία να μην αποτελέσει άλλοθι για άλλες πρόσθετες καθυστερήσεις.
-Η ομαλή εξέλιξη των έργων που εκτελούνται και η προώθηση των έργων της Γ΄Φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας για την ολοκλήρωση της σημαντικής αυτής υποδομής, αποτελούν καθολικό και ομόθυμο αίτημα ενώ επισημαίνεται ότι θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά για τα ζητήματα αυτά οι προτάσεις του Δήμου Ηγουμενίτσας.
Η Π.Ε.Δ Ηπείρου υπογραμμίζει επίσης και την εγκατάλειψη του αρχικού σχεδιασμού για την αναμόρφωση του αεροδρομίου Ιωαννίνων και του επανασχεδιασμού της κατασκευή του με μικρότερη κλίμακα.
«Πράγματι στις σημερινές συνθήκες ο εξορθολογισμός του μεγέθους του κεντρικού σταθμού πρέπει να επανεξεταστεί, μετά όμως από τόσα πολλά χρόνια που το θέμα σέρνεται, τονίζουμε την ανάγκη ολοκλήρωσης του εκσυχρονισμού το συντομότερο δυνατό»σημειώνεται στο ψήφισμα ενώ την ίδια στιγμή οι αιρετοί αναγνωρίζουν μεν τις ασφυκτικές συνθήκες που βιώνει η χώρα υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι η συνέχιση και η ολοκλήρωση των μεγάλων τεχνικών υποδομών απαιτεί και απαραίτητη προυπόθεση για την αναπτυξιακή μας προοπτική.
Καταλήγοντας η ΠΕΔ Ηπείρου δηλώνει ότι θα σταθεί αρωγός στην άμεση επανέναρξη των έργων ωστόσο είναι κατηγορηματικά αντίθετη σε κάθε επιχείρηση ανατροπής του ολοκληρωμένου αρχικού σχεδιασμού που μειώνει την λειτουργικότητας και την αξία τους καθώς και την συνδρομή τους στην πρόοδο της περιοχής και την ανάπτυξη της χώρας.
Στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Ηπείρου παρέστη , ως εκλεγμένο μέλος του Διοικητικού της Συμβουλίου, ο Αντιδήμαρχος Πρέβεζας Δημήτρης Κατσιπανέλης ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την ανάγκη της κάθετης σύνδεσης της Πρέβεζας με την Εγνατία Οδό, μια παρέμβαση η οποία όπως ανέφερε αποτελεί μονόδρομο για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης και της ανάπτυξης της περιοχής.
Απάντηση από Καλογιάννη
Απάντηση, χωρίς όμως να αμφισβητεί επί της ουσίας το περιεχόμενο, έδωσε στο ψήφισμα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης, στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:
«Έλαβα το Ψήφισμα του Διοικητικού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου, που αναφέρεται στα μεγάλα έργα υποδομής της Ηπείρου και θα ήθελα να σας ενημερώσω τα εξής, σε ό,τι αφορά στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών:
α) Για την Ιόνια οδό:
Η Ιόνια οδός δεν «διακόπτεται» στα Ιωάννινα, όπως αναφέρει το Ψήφισμα. Αντιθέτως, ο σχεδιασμός της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνει, εξ αρχής, το τμήμα Αντίρριο - Ιωάννινα.
Για το τμήμα Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά, οι μελέτες εκπονήθηκαν το διάστημα 2005 - 2009 από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και εκδόθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι (τον Σεπτέμβριο 2009). Η Απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων επέβαλε την εκπόνηση πρόσθετων μελετών (όπως οριστικών μελετών τεχνικών έργων, μελέτη ανάδειξης αρχαιολογικού χώρου στο Βορτοπό, κ.α.).
Η παράκαμψη του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων, στην περιοχή Ελεούσας - Ροδοτοπίου στην οποία αναφέρεται το Ψήφισμα, έχει περιληφθεί στις οριστικές μελέτες που είχε εκπονήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, κατόπιν διαβούλευσης με τους τοπικούς Φορείς.
Δυστυχώς όμως, επί μία τριετία σχεδόν, από τον Οκτώβριο του 2009 μέχρι το καλοκαίρι του 2012, δεν προχώρησαν οι διαδικασίες ένταξης του οδικού τμήματος Ιωάννινα - Κακαβιά στο ΕΣΠΑ, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μου.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, κίνησε όλες τις σχετικές διαδικασίες. Έχει ήδη εγκριθεί η μελέτη ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου του ναού του Αρείου Διός στο Βορτοπό (και μάλιστα με ομόφωνη Απόφαση του ΚΑΣ) και έχουμε ετοιμάσει το σχετικό Τεχνικό Δελτίο του έργου.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα της Κλόκοβας, όπως έχω επισημάνει πολλές φορές, η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει την περιπορεία της Κλόκοβας, με κατασκευή γεφυρών. Για τη χάραξη αυτή εκκρεμούν αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Επισημαίνω δε ότι ουδέποτε ελήφθη απόφαση να μείνει εκτός Σύμβασης Παραχώρησης το εν λόγω τμήμα.
β) Για τον άξονα Ε-65
Αντίστοιχη εκκρεμότητα στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπάρχει και για το τμήμα του οδικού άξονα Ε - 65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό.
Παρ' όλα αυτά, οι εργασίες στα εργοτάξια των αυτοκινητοδρόμων επανεκκίνησαν ήδη και αυτό είναι πολύ θετικό για την εθνική οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.
γ) Για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Σε ό,τι αφορά στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, η λύση του ανασχεδιασμού του έργου που ανακοινώσαμε προ δεκαπενθημέρου, με τη μη κατεδάφιση αλλά αξιοποίηση του υπάρχοντος κτιρίου και την προσθήκη νέου, μικρότερης επιφάνειας, είναι η βέλτιστη στις σημερινές συνθήκες, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, διότι:
είναι κατά 13 εκατομμύρια ευρώ οικονομικότερη (και δεδομένου ότι η χρηματοδότηση του έργου γίνεται από αμιγώς εθνικούς πόρους, η εξεύρεση αυτού του ποσού είναι εξαιρετικά δύσκολη), σαφώς πιο λειτουργική, ενώ δεν διαλύεται η υφιστάμενη εργολαβία.
γ) Για τα υπόλοιπα έργα
Δημοπρατήσαμε και κατασκευάζονται ήδη δύο σημαντικά έργα στην Ήπειρο, προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ το καθένα:
α) η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας - Φιλιππιάδας και
β) η σταθεροποίηση του επιχώματος στο τμήμα «Α/Κ Αράχθου - Α/Κ Περιστερίου», ώστε να δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα Περιστερίου της Εγνατίας οδού.
Παράλληλα, επανεκκίνησαν και υλοποιούνται με γρήγορο ρυθμό οι εργασίες στο λιμάνι Ηγουμενίτσας, που είχαν διακοπεί επί διετία (2010 - 2012), αφού λάβαμε υπ' όψη τις προτάσεις των Τοπικών Αρχών». Και ο Σταύρος Καλογιάννης καταλήγει:
«Τέλος, σας ενημερώνω ότι, παρά την πολύ δύσκολη οικονομική περίοδο που διέρχεται η χώρα, ενισχύσαμε ήδη με έκτακτες επιχορηγήσεις την Περιφέρειά μας και Δήμους των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων της Ηπείρου για έργα οδοποιίας, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 2 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα ενίσχυσης της Αυτοδιοίκησης θα συνεχιστεί και για άλλους Δήμους.
Είμαι στη διάθεση της ΠΕΔ για πληρέστερη ενημέρωσή σας επί των θεμάτων που αφορούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών».
atpreveza.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου