Παραφυλάει ο θάνατος παντού από την Ογκλαβιά Οξυάς ως την Αγορασιά κι ως τη Γέφυρα Κοράκου. Ιδίως εκεί στις γαλαρίες, δίπλα στα έργα του φράγματος Συκιάς και της εκτροπής του Αχελώου
Του Μενέλαου Παπαδημητρίου
Άκρως επικίνδυνος είναι ο μεγίστης σημασίας δρόμος Καρδίτσας-Άρτας (ενώνει Θεσσαλία και Ήπειρο, οδηγεί στα έργα του Φράγματος Συκιάς και Εκτροπής του Αχελώου, στον άξονά του υπάρχει το δίκτυο υψηλής τάσης της ΔΕΗ κ.α. ) είτε λόγω καθιζήσεων (Ογκλάβια Οξυάς), είτε λόγω πτώσεων βράχων είτε λόγω τρυπών στις γέφυρες είτε λόγω γουρνών στο οδόστρωμα και χάσκας της οροφής των γαλαριών στο Δρασκό Πετρωτού.
Συγκεκριμένα, πριν τη διασέλλα Τυμπάνου στο ανέβασμα ή μετά στο κατέβασμα –εκεί στη θέση Ογκλάβια και κοντά στον πυλώνα της ΔΕΗ - υπάρχει πολύ μεγάλο κάθισμα του εδάφους και του οδοστρώματος με αποτέλεσμα να έχει παραμορφωθεί ο δρόμος και να καταστεί επικίνδυνος.
Είναι – για όσους περνούν πρώτη φορά από το σημείο, ειδικά στο κατέβασμα για την Οξυά - μη ορατό από ικανή απόσταση το κάθισμα του εδάφους ώστε να λάβει και τα μέτρα του ο οδηγός με αποτέλεσμα να υπερίπταται και να κινδυνεύει να εκτραπεί και να πάρει την πλαγιά το όχημα.
Κάθισμα του οδοστρώματος αμέσως μετά τις Κορομηλιές ως την Αργιθέα σε δυο σημεία. Ένα πριν την παλιά σπαστήρα και ένα μετά το μνημείο των 43 αδικοχαμένων Αργιθεατισσών και Αργιθεατών στα χιόνια του Τυμπάνου.
Η επικινδυνότητα στο σαμάρι εκεί στα αρχαία, στη θέση "Ελληνικά" (Άγιος Μηνάς). Πρέπει να γίνουν εργασίες για να αποφευχθεί ο κίνδυνος να έχουμε μετωπική σύγκρουση στα αντιθέτως κινούμενα οχήματα αφού εκεί-λόγω των αρχαίων ευρημάτων- στενεύει ο δρόμος σε πλάτος ενός οχήματος για ανέβασμα ή κατέβασμα. Υπάρχει σήμανση. Υπάρχει πρόβλεψη εργασιών στη μελέτη του δρόμου για το σημείο αλλά έργο δε βλέπουμε.
Απαιτείται σήμανση ειδικού ορίου ταχύτητας (30 km/h) λόγω κατοικημένης περιοχής και καταστημάτων στο Χωριό Αργιθέα και στην Αγορασιά .
Υπάρχει κάθισμα του οδοστρώματος και στην παλιά Πυρήνα Πετρωτού.
Πτώσεις βράχων καθημερινά έχουμε από τα Δίστρατα Κριτσαρίου Ανθηρού ως τις Σκάλες τις Τριζολιώτικες, από το Κάστρο του Χαϊντούτη ως την Καπετανόβρυση και στα ενδιάμεσα των γαλαριών τμήματα του δρόμου στο Δρασκό Πετρωτού έως τη Συκιά Πετρωτού.
Κι αυτό λόγω έλλειψης δικτυωτών ατσάλινων πλεγμάτων η άλλων πρόσφορων μέσων στα επικίνδυνα αυτά πρανή για τη συγκράτηση των βράχων και αδρανών υλικών που κυλιούνται είτε από τις διαβρώσεις λόγω καιρικών συνθηκών είτε από το πέρασμα ήμερων ή και άγριων ζώων.
Στη γέφυρα μπέλεϋ Πετρωτού δεν προλαβαίνουμε να μετράμε τις χαρβάλες στα πατωσάνιδα…Πριν ένα μήνα, θα θυμάσθε το ξεπάτωμα και τις τρύπες στο κατάστρωμά της. Εξεπλάγη τότε και ο Ευρωβουλευτής κ. Σπύρος Δανέλης για την κατάστασή της. Δεν πρόλαβαν να τη μπαλώσουν οι αρμόδιοι και τρύπησε πάλι όπως βλέπετε και στη φωτογραφία που την τράβηξα νύχτα της 8ης Σεπτεμβρίου 2012.
Επόμενο ήταν αφού όλα τα πατωσάνιδα είναι σαπισμένα και τραυματισμένα. Για αυτό και πρότεινα να μελετηθεί η περίπτωση του μεταλλικού καταστρώματός της όπως έγινε με τη γέφυρα Βραγκιανών, ώστε να σιγουρέψουμε για πάντα και να διωχτεί έτσι και ο κίνδυνος ατυχήματος και ο τρομαχτικός θόρυβος.
Να μην πούμε τίποτα και πάλι για τις Γαλαρίες; Είναι δυνατόν; Τρύπες και καταπτώσεις από τις οροφές, τρύπες και στο οδόστρωμα. Μόλις προχτές στις 10.9.2012 στη 2η γαλαρία από Πετρωτό προς Συκιά ΙΧΕ Citroen μαύρο επέπεσε εντός αυτής πέτρες που κατέπεσαν από την οροφή- αφού φωτισμός δεν υπάρχει –με αποτέλεσμα να κλατάρει το λάστιχο και με αγώνα έβγαλε το όχημα έξω και αφού έβαλε τη ρεζέρβα αναχώρησε προς το Μουζάκι.
Επίσης λακκούβα αόρατη από τα λιμνάζοντα νερά και άκρως επικίνδυνη έχει δημιουργηθεί εδώ και μήνες στη μεγάλη γαλαρία-σήραγγα. Συγκεκριμένα αυτή υπάρχει στην 5η και τελευταία γαλαρία και στο δεξιό της όπως κινούμαστε από Καρδίτσα προς Άρτα ή στην 1η γαλαρία όπως κινούμαστε από Άρτα-Γέφυρα Κοράκου – Αργιθέα.
Ειδικά οι κινούμενοι από Καρδίτσα προς Άρτα διατρέχουν άμεσο κίνδυνο ατυχήματος και εάν είναι υλικές μόνο ζημιές((όπως πρόσφατα του οχήματος του εκ Πετρωτού Γεωργίου Δ. Βλάχου στις 30.8.2012, του Ανθηριώτη Δημητράκη Θεοδωράκη στις 8.9.2012 και ποιος ξέρει πόσων άλλων) πάει στην ευχή. Αν εκτραπεί το όχημα, τότε;
Λακκούβα με το νερό μέσα στη γαλαρία |
Μπήκαμε στο Φθινόπωρο και θα φτάσει κι ο χειμώνας. Με τον περσινό βαρύ χειμώνα – απεύχομαι να μας έρθει και φέτος – ασφαλώς και καταλάβατε γιατί ζητάμε και γιατί επιμένουμε χρόνια και χρόνια για την κατασκευή της ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΤΥΜΠΑΝΟΥ. Έχετε δει άλλωστε και το μνημείο των αδικοχαμένων στα χιόνια του Τυμπάνου συμπατριωτών μας.
Για αυτό το έργο να εντείνουμε όλοι μαζί τις προσπάθειες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο και μάλιστα τώρα που επίκειται να ξεκολλήσουν τα έργα του Φράγματος Συκιάς και της Εκτροπής του Αχελώου μετά την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι η καλύτερη ευκαιρία.
Όμως από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας που εσείς διαχειρίζεστε δεν υπάρχει ένα κονδύλιο για την αντιμετώπιση τέτοιων επικίνδυνων καταστάσεων για τη ζωή των διερχομένων στο δρόμο Καρδίτσας – Άρτας και ιδίως στο τμήμα από Γέφυρα μπέλεϋ Πετρωτού ως τη Γέφυρα ΚΟΡΑΚΟΥ που είναι το πλέον επικίνδυνο από όσα παραπάνω αναφέρω;
Δεν το διανοούμαι αφού από όσα εν πάση περιπτώσει έργα διαβάζω ότι εντάσσετε στο ΕΣΠΑ ασφαλώς και μάλιστα δικαιωματικά έχουν προτεραιότητα αυτά τα έργα σε σχέση με άλλα λιγότερο ή και καθόλου επικίνδυνα.
Αλήθεια οι αρμόδιες υπηρεσίες τι σας λένε; Εγγυώνται εκείνες την ασφαλή και αβλαβή διέλευση; Ζητείστε τους να σας απαντήσουν γραπτώς για να αναλάβουν και τις ευθύνες τους, εκείνοι πρώτα.
Κύριε Αγοραστέ και Κύριε Τσιάκο,
Μπορεί για κάποια από όσα αναφέρω να έχετε ήδη κινήσει σχετικές διαδικασίες και να μην το γνωρίζω. Να ’ναι έτσι κι ας περισσεύει το άρθρο μου. Αν όμως αλλιώς έχουν τα πράγματα, καλόν είναι να προσεύχεστε επί 24ώρου βάσεως αιτούμενοι τη βοήθεια της Αγίας και Ομοουσίου Τριάδος και όλων των Αγίων για την αποφυγή θανατηφόρου ατυχήματος.
Μενέλαος Παπαδημητρίου
Δικηγόρος Αθηνών - Συγγραφέας
Πηγή: http://aetostz.blogspot.gr/2012/09/blog-post_8527.html
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου