Το blog αυτό δημιουργήθηκε από αγάπη για τον τόπο καταγωγής μου, που είναι το Αστροχώρι Άρτας αλλά και της Άρτας γενικότερα και με μοναδικό σκοπό να προβάλλω τις ομορφιές του, την ιστορία του, τις παραδόσεις κλπ. . Δεν αποκομίζω από αυτό κανένα όφελος. Μπορείτε να θέσετε τις ερωτήσεις σας στο Forum μας ή από το chat μας! Το "astrohori.blogspot" προσφέρει σε όσους επιχειρηματίες από τα μέρη μας, το επιθυμούν, χώρους για δωρεάν διαφήμιση, επικοινωνήστε μαζί μας στο astrohori@gmail.com

11 Σεπτεμβρίου 2011

Μ. Θεοχάρη: «Τι γίνεται με την σήραγγα Τυμπάνου;»

Ενημέρωση για την πορεία του έργου Σήραγγας Τυμπάνου του οδικού άξονα Καρδίτσας-Άρτας ζήτησε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη με ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Ραγκούση. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Ο οδικός άξονας Καρδίτσας-Άρτας μέσω Τυμπάνου και Αργιθέας είναι στρατηγικής σημασίας, διότι θα βγάλει από την απομόνωση την Αργιθέα, θα είναι ο συντομότερος δρόμος σύνδεσης δύο περιφερειών της Θεσσαλίας με την Ήπειρο, θα συνδέσει το λιμάνι του Βόλου με αυτό της Ηγουμενίτσας και την Ιόνια οδό. Επιπλέον, είναι ο οδικός άξονας προσπέλασης στα κατασκευαζόμενα έργα εκτροπής του Αχελώου και των Υ/Η σταθμών παραγωγής ενέργειας στο φράγμα Συκιάς.
Σημαντική παρέμβαση για την υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού άξονα είναι η σήραγγα Τυμπάνου, ένα έργο μέγιστης σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής. Προκειμένου να πειστεί η πολιτεία για την αναγκαιότητα της σήραγγας χρειάστηκαν αγώνες από τους τοπικούς φορείς, που με διάφορα υπομνήματα, διαμαρτυρίες και ψηφίσματα τόνιζαν ότι στο συγκεκριμένο σημείο, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, η Αργιθέα έχει θρηνήσει θύματα.
Η σήραγγα Τυμπάνου, σύμφωνα με την προσκείμενη μελέτη, θα έχει μήκος κύριας διαδρομής 1450 μέτρα, πρόσβαση εισόδου από πλευράς της Ογκλαβιας 650 μέτρα και πρόσβαση εξόδου στην Αργιθέα 2.400 μέτρα. Το πλάτος της θα είναι 9,5 μ. εκ των οποίων τα 7,5 μ. για οδόστρωμα και τα 2 μ. για πεζοδρόμια. Η διαδικασία της μελέτης ξεκίνησε το 1998, προκηρύχθηκε το 2001, δημοπρατήθηκε και το 2004 ανατέθηκε στις συμπράξασες εταιρίες. Μάλιστα, η ανάδοχος εταιρία Obermeyer, στο προφίλ της ιστοσελίδας της και στο ενημερωτικό δελτίο για το έργο αναφέρει ότι η δημοπράτηση του έργου προβλέπεται εντός του 2005.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου κατά την αναθέτουσα εταιρία το 2005 ανήρχετο στα 22 εκατ. ευρώ. Το 2006, σε ημερίδα στο Ανθηρό, ειπώθηκε ότι το κόστος του έργου θα ανέλθει στα 39 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 30 για την κύρια σήραγγα και 9 εκατ. για τις προσβάσεις οδοποιίας. Το 2009, όπως προκύπτει από χειρόγραφο σημείωμα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ, ήτοι 43 εκατ. για την κύρια σήραγγα και 17 εκατ. για το τμήμα του δρόμου από Τρυγόνα ως Δρακότρυπα και παράκαμψη στον αρχαιολογικό χώρο της Αργιθέας, και επιπλέον απαιτείται συμπληρωματική γεωτεχνική και υδραυλική μελέτη στην είσοδο της σήραγγας. Παρά τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις από κρατικούς εκπροσώπους σε ημερίδες στην περιοχή και σε αναπτυξιακά συνέδρια για εκπόνηση ενός πιλοτικού σχεδίου ανάπτυξης της ορεινής περιοχής, και μετά από παρέλευση τόσων ετών, δεν έχει γνωστοποιηθεί αν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου ή αν είναι ώριμο, ώστε να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Επειδή το εν λόγω έργο είναι εξαιρετικής σημασίας για την ανάπτυξη της ορεινής περιοχής, θα διευκολύνει την σύνδεση των δύο περιφερειών, συμβάλλοντας στην ισόρροπη ανάπτυξη, αναδεικνύοντας τις σπάνιες φυσικές ομορφιές του ορεινού όγκου και τα ιστορικά μνημεία που παραμένουν άγνωστα στο ευρύ κοινό, θα συμβάλει στην ανάπτυξη της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και στην αξιοποίηση του δασικού πλούτου, αποτελεί πάγιο και χρόνιο αίτημα των κατοίκων και των φορέων τόσο της Αργιθέας όσο και της ευρύτερης περιοχής Ραδοβυζίων Άρτας, καθόσον θα βγουν από την απομόνωση, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.    Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μελέτης του έργου, και εάν όχι, να γνωστοποιηθεί το τελικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της μελέτης, το κόστος της μελέτης και το τελικό κόστος υλοποίησης του έργου.
2.    Προτίθεστε να εντάξετε το έργο στο ΕΣΠΑ 2007-2013, καθώς αποτελεί βασικό έργο υποδομής για την ευρύτερη περιοχή;»

facebook twitter digg delicious linkedin googlebuzz more

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites