Το blog αυτό δημιουργήθηκε από αγάπη για τον τόπο καταγωγής μου, που είναι το Αστροχώρι Άρτας αλλά και της Άρτας γενικότερα και με μοναδικό σκοπό να προβάλλω τις ομορφιές του, την ιστορία του, τις παραδόσεις κλπ. . Δεν αποκομίζω από αυτό κανένα όφελος. Μπορείτε να θέσετε τις ερωτήσεις σας στο Forum μας ή από το chat μας! Το "astrohori.blogspot" προσφέρει σε όσους επιχειρηματίες από τα μέρη μας, το επιθυμούν, χώρους για δωρεάν διαφήμιση, επικοινωνήστε μαζί μας στο astrohori@gmail.com

21 Αυγούστου 2011

Το βιβλίο «ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 1897 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1940-41 KAI Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΧΩΡΙΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ 1897, 1912-13,1919-1922, 1940-41» του Αντώνιου Νικ. Αθανασάκη


ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ως μαθητής της Στ' τάξεως του Δημοτικού Σχολείου και μετέπειτα του Γυμνασίου είχα την ευκαιρία - αρκετές φορές μάλιστα - να παρακολουθήσω τις συζητήσεις μερικών γερόντων του χωριού μου, για τα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην Πατρίδα μας από το 1897 μέχρι το 1940-41, και τους πολέμους που έγιναν στο διάστημα αυτό, στους οποίους έλαβαν μέρος και οι ίδιοι.
Με τις ραγισμένες φωνές τους από το χρόνο, οι ζωντανές εκείνες ιστορίες, έλεγαν για τον πόλεμο του 1897, για το δυσβάσταχτο Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο (Δ.Ο.Ε.) που μας επέβαλαν οι Μεγάλες Δυνάμεις, για την επανάσταση στο Γουδί το 1909, για τους Βαλκανικούς πολέμους του 1912-13, για τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και τον επάρατο εθνικό μας διχασμό, για την εκστρατεία στη Μικρά Ασία, τις πολύνεκρες μάχες και τη Μικρασιατική καταστροφή, για τη δικτατορία του Μεταξά και τον πόλεμο του 1940-1941.
Εγώ καθόμουν σε μια άκρη και τους άκουγα με μεγάλη προσοχή. Οι συζητήσεις τους με τραβούσαν σαν μαγνήτης και πού και πού κρατούσα σημειώσεις των όσων έλεγαν.
Σε κάποια στιγμή ο μπάρμπα-Στάθης Γεωργίου (έτος γεννήσεως 1877) γραμματοδιδάσκαλος και ψάλτης στην εκκλησία του χωριού μας, σταμάτησε ξαφνικά τη συζήτηση, γύρισε προς το μέρος μου, με κοίταξε καλά, και μου είπε:
— «Αυτά που λέμε εμείς εδώ να τα γράψεις εσύ καμιά φορά. Και ακόμα να γράψεις και τα ονόματα των χωριανών που πολέμησαν από το 1897 μέχρι το 1941 τους διάφορους εχθρούς μας, για να είναι η Πατρίδα μας ελεύθερη. Δεν πρέπει να χαθούν αμνημόνευτοι».
— «Θα τα γράψω μπάρμπα», απάντησα εγώ.
Και να, τώρα που έγινα και εγώ μπάρμπα-Αντώνης, εκπληρώνω την υπόσχεση μου εκείνη.
Τέλος, στα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην Πατρίδα μας στο διάστημα αυτό (1897-1941), και τα οποία περιληπτικά έγραψα στο βιβλίο μου ετούτο, σίγουρα υπάρχουν πολλές ατέλειες, γιατί εγώ δεν είμαι ιστορικός.
Βέβαια, για αρκετά χρόνια δίδαξα το μάθημα της Ιστορίας στους μαθητές της ΣΤ' τάξεως του Δημοτικού και για να το διδάξω, προετοιμαζόμουν από επιστημονικές ιστορικές πηγές. Ακόμα, πριν πάρω το χαρτί και το μολύβι να γράψω τα ιστορικά γεγονότα, διάβασα αρκετά ιστορικά βιβλία εξαίρετων συγγραφέων, από τα οποία βοηθήθηκα πολύ. Όμως, όπως και αν το κάνουμε, στην καταγραφή και την περίληψη των ιστορικών γεγονότων που εγώ καταπιάστηκα, θα υπάρχουν πολλές ελλείψεις. Το μέγεθος των ελλείψεων αυτών ας το κρίνει ο αναγνώστης.
Αντώνιος Νικ. Αθανασάκης
Αστροχώρι Άρτας
Περισσότερα  για τον συγγραφέα εδώ:http://astrohori.blogspot.com/2011/08/blog-post_21.html 

facebook twitter digg delicious linkedin googlebuzz more

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites